Bu güncellemeden sonra Cyberpunk 2077’yi tanıyamayacaksınız!

NVIDIA’nın yeni Ray Tracing güncellemesi sayesinde Cyberpunk 2077 grafikleri bir üst seviyeye çıkıyor. İşte detaylar…

Bu güncellemeden sonra Cyberpunk 2077’yi tanıyamayacaksınız!

NVIDIA, son yıllarda DLSS ve Ray Tracing ile Cyberpunk 2077 gibi oyunlarda gerçekten olağanüstü sonuçlar çıkarıyor. Öyle ki artık oyunların gelişmiş grafiklere sahip animasyon filmlerinden bir farkı kalmadı. Son olarak bugün sunulan güncellemeyle birlikte Cyberpunk 2077’nin zaten üst seviye olan grafikleri yeni bir eşiğe ulaştı.

NVIDIA Ray Tracing güncellemesi ile Cyberpunk 2077 grafikleri bir üst seviyeye ulaşıyor!

CD PROJEKT RED tarafından geliştirilen Cyberpunk 2077, neon ışıklı ortamlarını ve geniş Night City manzaralarını inanılmaz detaylarda renderlamak için gelişmiş ray tracing tekniği kullanan en teknolojik oyunlar arasında yer alıyor. 11 Nisan’da, oyunun zaten harika olan grafiklerini tam ray tracing (path tracing) ile geliştiren Ray Tracing: Overdrive Mode’u sunan yeni bir güncelleme çıkacak.

Tam ray tracing aslında bir sahne boyunca ışığın doğru bir şekilde simüle edilmesi anlamına geliyor. Bu zaten animasyon dizi ve filmlerinde grafikleri yaratmak için görsel efekt sanatçıları tarafından sıkça kullanılan bir teknik. Gerçek zamanlı oyunlar için kullanımı da GeForce RTX GPU’larının RT Çekirdekleri ve NVIDIA DLSS’nin AI destekli hızlandırması sayesinde mümkün hale geldi.

Önceki teknikler, birkaç ışık kaynağı için ayrı ayrı gölgeler, yansımalar ve aydınlatmalar üzerineydi. Tam ray tracing, neredeyse sınırsız sayıda ışık kaynağından gelen ışık özelliklerini modelleyerek, tüm nesnelerde doğru gölgeler, yansımalar ve aydınlatma sunuyor.

Tam ray tracing ve RTXDI ile artık neredeyse tüm ışık kaynakları fiziksel olarak doğru yumuşak gölgeler yansıtıyor. Oyuncular, daha iyi derinlik, ayrıntı, gerçeklik ve gelişmiş gölgeler ile oyunun tam anlamıyla tadını çıkarabilirler.

Hatta öyle ki Cyberpunk 2077 tam gün-gece döngüsüne sahip. Güneş ve ay da dahil olmak üzere tüm ışık kaynaklarından dolaylı aydınlatmayı yükseltmek için Global Illumination (GI) yine ray tracing ile hesaplanıyor. Güncellemeyle birlikte de Ekran Alanı Yansımaları, Ekran Alanı Ortam Gölgelemesi ve mevcut GI çözümleri gibi render teknikleri, daha doğru sahne ve nesne aydınlatması sunan tek bir birleşik algoritma ile değiştiriliyor.

Kaynak: Shiftdelete

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ
kamera sistemleri güvenlik kamerası